Eerste leverancier bedrukte mondkapjes voor publiek gebruik ontvangt NEN keurmerk

Mondkapjes vind je op iedere hoek van de straat. Maar objectief geteste en goedgekeurde mondmaskers? Die zijn nog erg zeldzaam. Tot vandaag: Drukwerkdeal.nl is de eerste aanbieder van bedrukte mondkapjes met het NEN-keurmerk.

De drukkerij uit Deventer kreeg vandaag officieel het keurmerk voor zijn bestaande assortiment aan mondkapjes en is daarmee de enige aanbieder van gepersonaliseerde mondkapjes met het NEN-keurmerk. Een uitkomst voor ondernemers en bedrijven die op een verantwoorde manier moeten doorwerken en toch willen laten zien wie ze zijn.

NEN-keurmerk

Om het NEN-keurmerk te verdienen, moet een mondkapje aan een aantal strenge eisen voldoen. Pasvorm, materiaalgebruik, ademweerstand en de mate waarin het materiaal microscopisch kleine druppeltjes uit onze ademlucht filtert moeten allen binnen strengen normen blijven. Dat laatste is bijzonder belangrijk omdat die druppeltjes virussen en bacteriën kunnen bevatten en transporteren. Op die manier worden anderen besmet. De norm voor deze filtratie-efficiëntie is 70%.

Drukwerkdeal.nl is pas het tweede bedrijf dat het NEN-keurmerk krijgt voor mondkapjes en het eerste bedrijf dat het keurmerk krijgt voor bedrukte mondkapjes.

Verrassende testuitslag

Het onafhankelijke keuringsinstituut KIWA mat een filtratie-efficiëntie van maar liefst 91% voor de mondkapjes van Drukwerkdeal.nl. Een belangrijk onderdeel van de test is dat de filtratie-efficiëntie voldoende blijft na meerdere malen wassen. De uitkomst verraste: de mondkapjes van Drukwerkdeal.nl bleken na vijf keer wassen zelfs een hogere filtratie-efficiëntie te hebben van 94%.

Laat zien wie je bent

“Een mondkapje is noodzakelijk om verspreiding van het virus tegen te gaan”, vertelt algemeen directeur van Drukwerkdeal.nl Haico Meijerink. “Belangrijk, maar het achter het mondkapje gaat iets onbetaalbaars schuil: de glimlach, het menselijke, de persoon. Met een bedrukt mondkapje kun je toch laten zien wie je bent. En met dit NEN-keurmerk ben je ervan verzekerd dat je dat op een veilige en verantwoorde wijze kunt doen”.

Over NEN

NEN staat voor de Nederlandse Norm en het is de naam van een samenwerkingsverband van de Stichting Koninklijk Nederlands Normalisatie Instituut en de Stichting Koninklijk Nederlands Elektrotechnisch Comité. NEN is een onafhankelijke partij die normen ontwikkelt voor de kwaliteit en veiligheid van producten, werkwijzen en diensten.

---

Voor vragen of publiciteitsmateriaal: neem contact op met marketing@drukwerkdeal.nl.